GODZINY PRACY PEDAGOGÓW I LOGODEDY
LOGODEDY:
Lidia Borowczyk-Przybylska (konsultacje dla uczniów i rodziców czwartek16.30-17.30): (pedagog) kl. 4a, 5a, 7a,8a;
Małgorzata Świątek-Ludwiczak (konsultacje dla uczniów i rodziców piątek 8.00-9.00): (pedagog) 1a, 1b, 2a, 3a, 6a. (logopeda) wszystkie oddziały.
Iwona Dobrzyńska– psycholog wszystkie oddziały.
| poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
Lidia Borowczyk-Przybylska |
| 8.00-10.00 |
| 12.30-16.30 | 8.45-10.45 |
Małgorzata Świątek-Ludwiczak | 8.45- 10.45
| 8.00- 12.00
| 12.30- 13.15 | 12.00- 16.00 | 9.00- 13.00 14.00- 15.00 |
Iwona Dobrzyńska |
|
| 7.00-11.00 | 13.00-16.30 |
|
Poza godzinami pracy kontakt z pedagogiem/ logopedą poprzez dziennik elektroniczny.
Szanowni Państwo!
Szkoła to nie tylko miejsce, w którym Państwa dzieci zdobywają wiedzę. To również bezpieczne miejsce, w którym nauczyciele, pedagog i psycholog szkolny są gotowi okazać wsparcie. Dla Państwa jako rodziców/ opiekunów prawnych oraz Waszych dzieci pracują:
- Pedagog szkolny
Lidia Borowczyk-Przybylska, Małgorzata Świątek-Ludwiczak
- Psycholog szkolny
Iwona Dobrzyńska
Kto może się zgłosić do pedagoga, psychologa szkolnego?
- Uczeń, gdy:
- ma trudności w szkole z nauką lub w kontaktach z rówieśnikami;
- ma problemy natury emocjonalnej; sytuacje szkolne lub domowe bardzo go stresują lub martwią;
- nie czuje się w szkole bezpiecznie (jest zastraszany lub dyskryminowany);
- w jego domu rodzinnym dzieje się coś, co go martwi lub utrudnia mu dobre funkcjonowanie;
- po prostu chce porozmawiać, poradzić się.
- Rodzic, gdy:
- nie radzi sobie z dzieckiem w domu lub zauważa negatywne przejawy jego zachowania;
- chciałby lepiej zrozumieć swoje dziecko i znaleźć lepsze metody porozumienia i współpracy;
- martwi go to, co dzieje się z jego dzieckiem w szkole.
- Nauczyciel, gdy:
- doświadcza trudności z uczniem lub zauważa konflikt między uczniami w klasie;
- szuka nowych metod pracy mających swoje źródło w psychologii.
Psycholog/pedagog szkolny:
- słucha, prowadzi rozmowę, zajęcia indywidualne, warsztaty lub obserwacje;
- wspólnie z uczniem/rodzicem/nauczycielem poszukuje rozwiązania, uświadamia mechanizmy postępowania, podpowiada jak można coś zmienić, ale NIE ZMIENIA nikogo ani nic za kogoś;
- nie prowadzi terapii długoterminowej ani rodzinnej – w razie potrzeby wskazuje miejsce, gdzie można szukać dalszej pomocy;
- psychologa/pedagoga szkolnego obowiązuje tajemnica zawodowa – zapewnia więc dyskrecję.